معاونت پژوهشی دانشکده :
جناب آقای دکتر محمود نجفی
ایمیل: m_najafi@semnan.ac.ir
شماره تماس :31533018
توانمندی های تخصصی گروه های آموزشی دانشکده
جدول تقویم پژوهشی نیم سال دوم 1400-99
جدول تقویم پژوهشی نیم سال اول 1401-1400
جدول تقویم پژوهشی نیمسال دوم 1401-1400
جدول تقویم پژوهشی نیمسال اول 1402-1401
شرح وظایف:
ماده 1: تدوین و تنظیم برنامه داخلی دانشکده
- تدوین برنامه پژوهش و فناوری دانشکده بر اساس اسناد بالادستی و مأموریت دانشکده با هماهنگی رئیس دانشکده و ارسال آن به معاونت (آبان ماه هرسال ).
- تهیه ، تدوین و مصوب کردن تقویم نیم سالانه پژوهشی دانشکده و ارسال آن به معاونت (شهریور و بهمن ماه هر سال ).
- تهیه اطلاعات جامع پژوهش و فناوری و توانمندی های گروه های پژوهشی، آزمایشگاه ها و کارگاه های مستقر در دانشکده و تنظیم آن با کمک کارشناس پژوهش دانشکده به صورت بروشور یا فایلهای الکترونیکی و اطلاع رسانی در وب سایت دانشکده.
- پیگیری امور مربوط به تأسیس و فعالیت گروه های پژوهشی، قطب های علمی و هسته های تحقیقاتی دانشکده
- پیگیری در خصوص شکل گیری و پایش فعالیت مجلات موجود در دانشکده
- برنامه ریزی و پیگیری فعالیت آزمایشگاه های تحقیقاتی- خدماتی دانشکده در مجموعه شبکه شاعا و شبکه راهبردی.
ماده 2: همایش ها، بازدیدها و کارگاه ها
- پیگیری امور مربوط به کنفرانس ها ، همایش ها ، سخنرانی های علمی مصوب شده در تقویم پژوهشی دانشکده.
- پیگیری برگزاری کارگاه های مهارت افزایی و آموزشی مصوب در تقویم پژوهشی دانشکده
- معرفی ظرفیت ها و توانمندی های پژوهش و فناوری دانشکده در بازدیدهایی که از دانشکده انجام می شود نظیر Info Daysو Open Daysبا هماهنگی مسئولین برگزاری.
- برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با مسائل پژوهش و فناوری برای اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با هماهنگی حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه
ماده 3 : انجام امور اجرایی مربوط به اعضای هیأت علمی و دانش آموختگان
- شرکت در جلسات شورای پژوهش و فناوری دانشگاه و اعلام مصوبات هیأت علمی دانشکده.
- برگزاری جلسات شورای پژوهشی دانشکده و تبیین مصوبات شورای پژوهش و فناوری دانشگاه در دانشکده.
- تأیید فرم های تسویه حساب پژوهانه برای پرداخت حق التحقیق پژوهانه اعضای هیأت علمی و ارسال به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه
- بررسی مستندات و ارسال فرم های تکمیل شده توسط عضو هیأت علمی (از جمله فرم هزینه آماده سازی مقالات و ... ) به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه .
- بررسی وپیگیری امور مربوط به طرح های پژوهش و فناوری درون دانشگاهی شامل بررسی درخواست طرح ها، پیگیری انجام و ارسال گزارش مدون مطابق با فرمت مربوط به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه.
- بررسی درخواست ترجمه و تألیف کتب اعضای هیأت علمی مطابق با فرمت انتشارات دانشگاه سمنان در شورای پژوهشی دانشکده و ارسال به معاونت پژوهش و فناوری.
7-3- بررسی و امتیاز دهی به پرونده های درخواست پایه سنواتی اعضای هیأت علمی دانشکده و ارسال به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه.
8-3- تأیید فرم های مربوط به درخواست پایه استحقاقی اعضای هیأت علمی و ارسال به معاونت پژوهش وفناوری دانشگاه.
9-3- بررسی و ارسال فرم تشویقی مقالات چاپ شده در نشریات در سامانه جامع معاونت پژوهش و فناوری.
10-3- بررسی درخواست مجوز همکاری پژوهش و فناوری اعضای هیأت علمی دانشکده با مؤسسات خارج از دانشگاه.
11-3- ارائه مشاوره های لازم در حوزه پژوهش وفناوری به اعضای هیأت علمی دانشکده.
12-3- هماهنگی در انجام امور مربوط به فرصت های مطالعاتی بلند مدت ، کوتاه مدت و صنعتی اعضای هیأت علمی دانشکده و ارسال آن به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه
ماده 4: تعاملات خارجی و داخلی دانشکده ای :
- شناسایی فرصت های تحقیقاتی موجود در دانشگاه های معتبر دنیا ومعرفی به دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشکده .
- پیگیری امور پژوهش وفناوری مربوط به ارتباط دانشکده با جامعه و صنعت از جمله انعقاد تفاهم نامه با سازمان ها و دستگاه های اجرایی اعم از دولتی یا بخش خصوصی با هماهنگی معاونت پژوهش وفناوری دانشگاه .
- پیگیری برای گسترش تعاملات دانشگاه سمنان در حوزه مربوط با دانشگاه ها و مراکز معتبر پژوهش و فناوری دنیا با هماهنگی دفتر روابط بین الملل دانشگاه.
- شناسایی اساتید ومتخصصان بین الملل و ایرانیان مقیم خارج از کشور در حوزه مربوطه و ارائه راهکار در جهت بهره مندی از پتانسیل آنها.
- برنامه ریزی جهت توسعه جذب دانشجویان خارجی با هماهنگی دانشکده.
- شناسایی دانش آموختگان دانشکده دارای شاخص های برتر پژوهش و فناوری در سطح ملی و بین الملل و معرفی آنها به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه .
7-4- پیگیری امور روابط بین الملل دانشکده با هماهنگی دفتر روابط بین الملل دانشگاه.
8-4- شناسایی فرصت های تحقیقاتی موجود در دانشگاه های معتبر دنیا و معرفی به دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشکده
ماده 5: ارائه گزارش ها و وب سایت دانشکده:
- انعکاس اخبار پژوهش وفناوری و بین المللی دانشکده ها به معاونت پژوهش وفناوری برای درج در وب سایت دانشگاه.
- شناسایی و معرفی دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشکده نظیر پروژه ها، پایان نامه ها و رساله های دکتری دانشجویان درجهت ارائه خدمات فناوری و تجاری سازی آنها.
- تنظیم و ارسال آمار و اطلاعات مربوط به دانشکده ها به معاونت پژوهش وفناوری دانشگاه.
- پیگیری به روز رسانی وب سایت پژوهش و فناوری دانشکده.
ماده 6: تصویب :
این شرح وظایف در 6 ماده در جلسه مورخ 7/7/98 هیأت رئیسه دانشگاه به تصویب رسید و از تاریخ تصویب لازم الاجرا می باشد.
فایل ها
- توانمندی های تخصصی گروه های آموزشی دانشکده
- لیست تجهیزات آزمایشگاه
- جدول تقویم پژوهشی نیم سال دوم 1400-99
- جدول تقویم پژوهشی نیم سال اول 1401-1400
- تقویم نهایی نیمسال دوم1401-1400
- جدول تقویم پژوهشی نیمسال اول 1402-1401
- فلوچارت روند اخذ کد اخلاق
- راهنمای ثبت نام و ورود به سامانه مدیریت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان
- مدارک مورد نیاز جهت ارائه طرح تحقیقاتی پایان نامه به کارگروه اخلاق
- فرم درخواست اخذ کد اخلاق
- راهنما و نمونه فرم رضایت آگاهانه
- فرم مشخصات سامانه ملی
- چک لیست نظارت بر طرح های کارآزمایی بالینی